söndag 17 maj 2009

Fynd, eller fynd?

Om man läser den här bloggen just nu så kan man få för sig att jag inte tänker på annat än konsumtion. (Är det någon som minns minska-konsumtions-projektet för några månader sedan? Nä? Utmärkt.) Grejen är den att jag just nu umgås med världens mest medvetna konsument, Bästa M. Hon skulle lätt få jobb hos Sverker på Plus. Bästa M. har stenkoll. På det mesta. Det spelar ingen roll om det är elbolag, försäkringar eller lampor. Jag känner inte heller någon som har större tålamod med konsumtion än Bästa M. Hon är helt enkelt en person som förstår att det är en allvarlig sak att konsumera. Man köper inte bara ett par skor, eller ett par jeans, hur som helst. Man måste kolla, prova, jämföra och tänka efter. Och sedan antagligen kolla lite till. Prova. Fundera ännu mer.

Idag har vi spenderat ungefär tre timmar i en och samma affär, någon slags outlet för kläder och skor. Det var ett helt oöverskådligt ställe, som hade allt från de fulaste kläder man kan tänka sig till helt sanslösa kreationer (typ Michael Kors, Donna Karan, Dolce & Gabbana). Det hela slutade med att jag köpte ett par jeans från Seven - för 29 kanadensiska dollar. I min bok kvalificerar det som ett solklart fynd. Jag kan inte ens ha dåligt konsumtionssamvete.

2 kommentarer:

S sa...

Det var ett sjukt bra fynd!

(För övrigt fick jag äntligen ett roligt verifieringsord: toptio)

Världen enligt J. sa...

Oh, yes! Det var inte ens någon gammal konstig modell, utan ett par fina och normala jeans.

Verfieringsorden kan vara riktigt underhållande ibland! Synd att man inte kan välja dem (typ göra en lista som sedan folk få verifiera).