torsdag 15 februari 2007

Det kan inte vara nyttigt

...att ha så mycket tid som man har när man är föräldraledig. Jag jobbar ju halvtid - och ändå har jag sjuk mycket tid. Tid att skriva texter, tid att jobba, tid att blogga, tid att researcha, tid att läsa andras bloggar, tid att hänga på diskussionsforum, tid att tvätta, tid att laga mat, tid att läsa böcker, tid att skriva långa e-mail - och massor, massor med tid att umgång och pyssla med lilla L. Det är inte det att hon är åtsidosatt för att hennes kära moder har snöat in på konstiga projekt.

Läsandet av andras boggar har dock blivit alltmer...sjukligt? Det är lite skumt att regelbundet läsa folks högst privata redogörelser och funderingar - kring vardagliga ting. Till slut inbillar jag mig att jag nästan känner både dem, deras ungar, chefer och partners. Jag vet vilken musik de lyssnar på, hur de lagar köttfärssås, att de har ångest över att de inte går till gymet, varför de är osams med sina föräldrar, vilka tapeter som ska upp i vardagsrummet och vilket det senaste second hand-fyndet är. Det kan inte vara nyttigt.

Inga kommentarer: