måndag 26 mars 2007

Öppna förskolan

Ibland känner jag mig som världens mest ouppdaterade människa, farmförallt när det gäller barn. Idag på förmiddagen hade jag bestämt träff med en av mina vänner på öppna förskolan. Det vill säga...öppna förskolan som jag inte har varit på förut. Jag var där ett par gånger med min fullständigt intetsägande föräldragrupp (som måste ha bestått av stadens mest inåtvända människor...ingen sade någonting...typ någonsin), men aldrig när det har varit "vanlig" verksamhet. Jag trodde i min enfald att det var ganska litet och behändigt. Kanske tio små barn som kravlade omkring på golvet och snodde leksaker av varandra. Men det var ju hur mycket folk som helst. Typ trettio ungar, från nyfödda till femåringar, i en stor vild massa. Lilla L. var givetvis exalterad. Så många barn att krypa efter! Så många leksaker att försöka sno! Så många Bobby-cars att bli påkörd av!

Nu ligger hon och sover som en liten griskulting i vagnen. Helt utmattad.

Inga kommentarer: