måndag 19 mars 2007

Rörmokar-ritual?

Finns det någon magisk ritual som man kan göra för att uppnå lycka och framgång med hantverkare? Eller som åtminstone ser till att de dyker upp?

Lämnade hemmet i fredags morse, med förhoppningen att jag skulle komma hem till ett hus där det finns en toalett på övervåningen. Hela förra veckan sköt rörmokaren upp besöket;
- Jag kommer senare i veckan.
- Jag kommer på fredag.
Mellan två möten ringde jag hem till maken för att höra hur det gick. Han skrattade och sa;
- Du kommer att gilla ursäkten!
- Ehhh?
- Rörmokaren har migrän.
- Migrän?
- Japp! Migrän! Men han kommer på måndag.
Självklart måste rörmokare få ha migrän. Inte bara fjantiga akademiker. Idag (måndag) ringde jag åter igen för att höra hur det gick;
- Har han kommit ännu?
- Ehh, va?
- Rörmokaren! Har han kommit?
- Nä.

Jag bryter ihop! Please! Kom hit! Koppla in vattnet, montera toaletten!

Inga kommentarer: