torsdag 8 mars 2007

Så mycket skräpkultur



Sedan Lilla L. kom till världen finns det inga gränser för hur mycket skräpkultur som konsumeras i hushållet. Egentligen började det nog ännu tidigare, när jag var gravid och knappt kunde röra mig ur fläcken utan att spy. För det första är man uppe och vaken på de mest besynnerliga tider på dygnet, då man inte orkar göra någonting annat än att se konstiga repriser på tv. De första månaderna med Lilla L. hade jag som nattlig vana att se på repriser av 4:ns matlagningsprogram. Lilla L. ammade och jag förkovrade mig i hur man gör paté. Nu kollar jag på repriser av Beverly Hills på morgnarna. Jag hade nästan lyckats förtränga alla sjuka intriger - men man blir snabbt uppdaterad! Oj, oj, ska Kelly och Brandon lyckas bli ihop igen? Hur ska det gå för David, är han manodepressiv? Och kommer Valerie att försöka lägga vantarna på honom, mitt framför näsan på Donna?

Inga kommentarer: