måndag 16 april 2007

Det blev inget

Nej, det blev inget torp. Budgivningen var igår (en söndag, dagen efter visningen, är inte det ganska udda?). Vi lade några bud, men släppte det. Det blev ganska dyrt, med tanke på att det var 28 kvadrat stort (litet?).

Det känns lite sorgligt. I mitt huvud hade jag redan slängt ut gammal bråte, målat om, varit en sväng till Ikea, packat upp alla prylar som jag har sparat för den stora dagen när vi får vårt torp/västerbottensgård/ful sportstuga. Jag kunde se mig själv rensa de små fina perennrabatterna, alltmedan lilla L. tultar omkring på gräsmattan (till sommaren kommer hon ju kunna gå) och maken dricker en kall öl på verandan. Problemet var bara att "alla andra" också kunde se sig själva i det idylliska torpet. När det var visning var det 20 grader varmt och strålande sol...inte de bästa förutsättningarna för att göra ett kap.

1 kommentar:

Pernillas blogg sa...

Så trist... Hoppas att ni snart hittar en ny idyll som passar lika bra som denna!