tisdag 29 maj 2007

28.30

...blev tiden på vårruset. Ok - med tanke på hur rörigt det var. Den första kilometern handlade det mest om att snubbla på folks hälar och att manövrera sig förbi damer med gåstavar/barnvagnar/hundar (som enligt instruktionerna skulle starta i den sista startgruppen - gjorde de det? Nope.). Den sista kilometern kändes bäst. Jag hade fortfarande krafter kvar och kunde springa på i mitt eget tempo.

Nästa gång tänker jag starta i en annan startgrupp. Under 25 minuter borde jag kunna springa på...

1 kommentar:

Lotta sa...

Det är så tråkigt att folk inte kan hitta rätt startfält. Hitta var kanske fel ordval. De gör det säkert bara för att irritera. :)

Jag startar alltid längst fram. Då får jag ändå kryssa förbi långsamma tanter som går efter 300 meter men antalet är ju betydligt färre. Så nästa år... längst fram.

Tycker du fick en toppenbra tid med tanke på alla omvägar runt långsamma damer du fick ta.