måndag 23 juli 2007

Den tyska hemmafrun - del 3


Ny vecka, mer byggande på rucklen (*pekar mot systerbloggen*). Snart växer gretchen-flätorna ut på huvudet. Vad annat kan jag göra än att passa Lilla L., laga mat, diska, baka paj och passa Lilla L.? Någon måste göra det.

Jag är usel i rollen som hemmafru. Klagar mest. Detta trots att maken, svärfadern och den ena svågern sliter med byggandet. Idag ska de spika ytterpaneler. Men grejen är den att jag är bättre på att bygga och måla saker...än på att agera hemmafru.

4 kommentarer:

Kattis sa...

Spika panel fixar du säkert lika bra som maken din, så byt arbetsuppgifter för en dag eller två!

Själv har jag (åter)tagit makten över den röda Hiltin här hemma, men det har sannerligen inte varit så särskilt enkelt...

Lotta sa...

Kan man inte hyra en tysk hemmafru?

Låter som du hellre spikar än odlar flätor. :)

Nina sa...

Själv är jag tvärt om..inte särskilt händig av snickarjobb. Måla går bra, men inte spika. Håller mig innne och spelar tysk hemmafru *s* ;)

Ponder sa...

Men då är det väl dax att ni byter arbetsuppgifter nu?? Spika panel är jag övertygad om att du gör minst lika bra som maken, och vice versa med hemmafruandet. Och du ska se att all hemmafrufrustraion flyger all världens väg när du får svinga en hammare!