lördag 4 augusti 2007

Sista dagen på semestern

Maken ska spela golf med svågern, jag och Lilla L. tar bilen på utflykt. Hit. 26 mil dit, 26 mil hem. Vansinne?

Det är lite märkligt, men när jag bodde i civilisationen så tyckte jag inte att Ikea var någonting speciellt. Visst åkte jag dit ibland, någon söndag eftermiddag när jag inte hade någonting bättre för mig. Köpte en påse med krokar och en värdelös diskborste, åt billiga kötbullar och åkte hem igen. Men nu - när jag bor i de norrländska skogarna - tycker jag att Ikeautflykt är höjden av lycka. En tydlig skillnad är att jag numera bor i hus. Behovet av krokar, rullgardiner, trasmattor till källaren, billiga lakan till Lilla L., mikroburkar, skoställ, gardinstänger, tyg, trådrullar och förvaringslådor tycks oändligt. Särskilt behovet av mörkläggningsgardiner. Jag vet inte hur många vi har köpt - och fler ska det bli imorgon.

Inköpslistan ser ut så här:
- spjälsäng Sniglar
- madrass till spjälsäng
- madrass Sultan Fagerås
- diskoho Lagan
- bänkskåp och luckor (sannolikt Ståt)
- bänkskiva
- knoppar (till luckorna)
- kuddar av olika storlek
- tyg (bland annat till kuddfodral)
- mörkläggningsgardiner
- trasmattor

Allt är till rucklen.

Inga kommentarer: