torsdag 2 augusti 2007

Skitmail

Öppnade mailboxen, mest för att rensa all förbannad spam som trillar in varje dygn. Rensade, rensade, läste några ointressanta mail om konferenser som jag inte ska åka på...och kom till en mail från en av mina få väninnor här uppe i den norrländska skogen. Skit. Hon och hennes familj ska flytta. Ungefär 120 mil söderut. Huset är sålt. Nytt hus är inköpt. Jobben är fixade. Visst visste jag att det eventuellt var på gång - och visst är jag glad för hennes skull. Men vad tusan? Jag kommer att sakna henne.

2 kommentarer:

Nina sa...

Trist när det blir så..... man får vara lite egoistisk och tänka på sig själv, även om man såklart gläds åt att det ordnat sig för dom.

Lotta sa...

Tråkigt! Men nu får du planera in små semestertrippar ner till henne istället eller bjuda hem dom till de små rucklerna när de är färdiga.