fredag 28 september 2007

Ingen lattemamma


Föräldraledigheten har inte ägnats åt att fika bort tiden, med föräldralediga vänninor. Det beror på flera saker; jag känner knappt några föräldralediga, vare sig vänner eller andra, och så har jag inte tid. Jag är en jobb-mamma. När Lilla L. sover, eller roar sig själv, så jobbar jag. Som en dåre. Ganska ofta får även Lilla L. hänga med till arbetsplatsen. Tidigare sov hon sig igenom besöken, nu springer hon i korridorerna, river ner böcker, rotar i papperskorgen och klampar in på kollegornas rum (och säger uppfordrande; HEJ!).

Idag lyckades jag dock klämma in en latte. Efter jobbbesöket gick jag och Lilla L. till Akademibokhandeln för att shoppa lite böcker. Det var dock uppenbarligen så tråkigt att Lilla L. somnade i vagnen. Därefter gick jag och köpte en latte, som avnjöts under den soliga promenaden hem. Det kändes riktigt trevligt.

Inga kommentarer: