tisdag 11 september 2007

Oh, my God

Då och då åker jag förbi mitt gamla hus, huset som jag (ja, bara jag) övermodigt köpte när jag flyttade till den norrländska hålan. Jag kan inte låta bli att åka förbi...och snoka lite grann. Se vad de nya ägarna har hittat på för dumheter. Till saken hör att huset har bytt ägare två gånger sedan vi sålde det, så jag har ingen större koll på vilka som bor där nu. Huset i sig är ett fint 50-talshus, med vit fjällpanel och dovt grå-gröna detaljer.

Dagens chock: de nya ägarna har smällt upp en gigantisk carport framför garaget, samt byggt ett modernt trädäck i tryckimpregnerat virke på framsidan. De har till och med byggt över den fina originaltrappen med en stor trätrappa. Trädäcket täcker numera den tidigare fina runda perenn-rabatten på framsidan (fan - de har ju mördat mina fina liljor!).

Egentligen vill jag inte veta vad de gör med huset.

Inga kommentarer: