torsdag 25 oktober 2007

Att inte mucka gräl

Allt jag kommer på just nu, som jag skulle kunna skriva om är endera;
- drygt och självupptaget
- politiskt och sannolikt inte så politiskt korrekt
- en kombination av ovanstående punkter

Nyckelord som ploppar upp är skatt, arbetsovilja, föräldraledighet, jobb, sjukskrivningar, den fria viljan, pengar, fulhet, kvotering och konflikter. Samtliga nyckelord hör dock inte ihop med varandra, då vore det riktigt illa.

Även om jag inser att bloggen är min, bara min, och att jag skriver vad tusan jag vill i den - så orkar jag inte göra omgivningen skitsur. Om det är det jag vill kan jag lika bra gå till fikarummet på jobbet och mucka gräl (det brukar inte vara så svårt). Innerst inne är jag en mes, med behov av uppskattning och snälla ord. Nu ska jag komma på någonting trevligt att skriva om istället.

Inga kommentarer: