fredag 19 oktober 2007

La Nilsson


Jag vet inte riktigt hur mina och makens associationsbanor ser ut, men när vi satt och slötittade på Idol ikväll så började vi prata om Birgit Nilsson. Vilken kvinna! Vilken stjärna! Jag blir nästan tårögd när jag tänker på hennes fans i Wien, som efter föreställningarna följde henne hem till porten och önskade henne god natt. Efter varje föreställning. När hon gästspelade i New York följde de mest hängivna fansen helt sonika med. Givetvis för att gå på hennes föreställningar, men även för att följa henne till hotellporten. Fansen gav henne även en ring som hon bar varje dag. Det är så vackert. Dagens idoler lär knappast få så fina fans. De förtjänar det nog inte heller...

4 kommentarer:

maria sa...

Helt sant och vackert. Fast det där är ju helt avhängigt vilket yrke man har. Jag skulle tycka det var riktigt obehagligt om samma sak hände mig som yrkesperson. Nog grund för polisanälan..
Vilket påminner mig, såg inte idol igår- måste genast kolla hur det gick.

Världen enligt J. sa...

Absolut - jag vill inte heller ha stalkers på jobbet! Men just La Nilssons fans verkade vara så fina...

Idol var riktigt riktigt uselt igår.

Lotta sa...

Tiderna var lite annorlunda förr. Nu är det stalkers och crazy människor som bryter sig in och dylikt.

Kanske inte samma åldersgrupp av fans heller för den delen. :)

Världen enligt J. sa...

Helt korrekt. I La Nilssons fall handlade det om medelålders österrikare, iförda päls och välpressad rock och hatt, som hövligt önskade god natt (och ibland sjöng för henne!).