torsdag 1 november 2007

Me, myself & Prince Charles?


Igår kväll var jag på middag hemma hos en av mina jobbarkompisar. Bland gästerna fanns ett gäng med utländska gäster. Mitt under middagen utbrister en av herrarna, helt seriöst:
- Are you a relative to Prince Charles?
- Ehhh, no? Hahaha.
- No, no! Seriously! You are very alike Prince Charles!
Då bryter ytterligare en av gästerna in i konversationen:
- Oh, yes! Very aristocratic!
- Yes, aristocratic! Look at her profile!
- Oh, yes! The noose!

Behöver jag tillägga att mina kära kollegor satt dubbelvikta av återhållna fnissattacker?

4 kommentarer:

maria sa...

Var de britter själva? Det var ett märkligt uttalande men förmodligen var det deras sätt att säga att du är grymt cool.

Världen enligt J. sa...

Nej, turkar! Jag fnissar fortfarande, då jag faktiskt tror att det var avsett som en komplimang...

Ponder sa...

Ha ha, inte illa att vara släkt med Storbritaniens tronföljare! Vem vet, det kanske är du som är nr 181 in line for the throne? (Vickan är nr 180 om jag inte minns fel?)

Världen enligt J. sa...

Hmm, det måste vara någonting som min kära mor har glömt att berätta...