tisdag 27 november 2007

Touching from a Distance


På vägen hem från jobbet gick jag in på Akademibokhandeln och köpte några julklappar. Hej, det är vi som är Vem Bryr Sig? - en två tre fyr! av Henrik Weston inhandlandes till alternativa svägerskan. Det är en alldeles underbar bok om punkbandet Vem bryr sig? Sedan blev det Busters öron av Maria Ernestam till svärmor.

Precis när jag skulle betala fick jag syn på Deborah Curtis Berörd långt ifrån. Det är boken om Ian Curtis, sångaren i Joy Division, som begick själmord 1980, skriven av hans änka. Den köpte jag till mig själv. Kanske är det dags för Joy Division-revival i hemmet? She´s Lost Control, Transmission, Komakino, Love will Tear us Apart...

3 kommentarer:

maria sa...

Bra julklappar!! Jag ska börja jag också. Fråga; har ni pyntat ännu??

Världen enligt J. sa...

Pyntat? Är du galen kvinna!? Kanske släpar jag fram några tomtar dagen innan julafton. Och så har jag en "julservis" som används under julhelgen. Det räcker som julighet...

maria sa...

Men..men..men, det är ju advent, ni har ju hus? Ljusslingor i träden, stjärnor i fönstren?