lördag 8 december 2007

Soffan har anlänt

Efter lyxig jobbmiddag på Rex igår kom jag hem till ett vardagsrum fyllt av Ikea-kartonger och mystiska embalage. Soffan hade anlänt! Mellan tio och ett monterade jag och maken hörnsoffa. Jag hade någon bisarr argumentation om att det var mycket mer praktiskt att montera soffan mitt i natten, när Lilla L. låg och sov, än att göra det idag. Efter ungefär en timme började jag inse att det var en mycket dum idé. Jag började också inse varför hörnsoffan var förhållandevis billig. Det var hur många delar som helst som skulle skruvas ihop och kläs med tyg (i rätt ordning). Till slut hade vi soffdelar, vardagsrumsmöbler, kartonger, plast och skruvar överallt. Exakt överallt.

Nu är soffan monterad. Den ser...okej ut. Kanske har jag fått en akut identitetskris. Hörnsoffa känns på något sätt som spiken i Svensson-kistan.

3 kommentarer:

Kattis sa...

"Spiken i Svensson-kistan"!*skrattar*

maria sa...

Herregud,de där spikarna sitter ju benhårt. Redan vid kombibilen gav jag upp om oss.

Världen enligt J. sa...

Kombin...ja. Och ungefär fem hundra andra saker; giftemål, hus, barn, stuga och golf.