fredag 25 januari 2008

Min bror och jag

(Ytterligare en fortsättning på släkttemat.)

Jag har en bror. Det är ett faktum som jag väldigt sällan tänker på. I ärlighetens namn så känner vi knappt varandra. Det skiljer 18 år mellan oss. Vi har samma far, defintivt inte samma mor. Min bror flyttade hemifrån i samma veva som jag föddes - och min far och mina syskons mor skilde sig. Jag är till och med född inom "fel" äktenskap. Båda mina föräldrar var gifta, dock inte med varandra, när jag kom till världen.

Min bror och jag ses ungefär var femte år, på begravningar och andra konstiga tillställningar. Där emellan får jag fragmentariska upplysningar om honom från vår gemensamma syster. Någon enstaka gång skickar vi något e-mail. Ett av de mest kärnfulla löd:

- Var in på din hemsida. Du ser sträng ut. /O.

Min bror skrev inte ens "hej", det är ganska stor humor.

Inga kommentarer: