torsdag 17 januari 2008

Utmaning

Utmaning hos Ponder!

Vad gjorde du för tio år sedan?
Separerade, köpte en lägenhet (stor som en städskrubb) på Kungsholmen och gick forskarutbildningen.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Började blogga (nästan på dagen ett år sedan), var hemma med Lilla L. på halvtid och jobbade halvtid.

Fem snask du gillar?
Kinderägg, vinegum och allt som smakar "tysklandsfärja på 80-talet"

Fem sånger du kan hela texten utantill:
Jag har ju upptäckt att jag i princip bara kan gamla syntlåtar, så det får bli fem av Depeche Mode:
- Never Let me Down Again
- Personal Jesus
- Blasphemous Rumours
- A Question of Lust
- Photographic
(Okej, jag skulle nog kunna riva av fem Soft Cell-låtar också.)

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Ringa en hantverkare och säga:
- Fixa rucklen!

Tre dåliga vanor:
- Skjuter upp saker
- Undviker vissa typer av konflikter
- Ger mig in i andra (helt meningslösa) konflikter

Fem saker du gillar att göra?
- Umgås med maken och Lilla L.
- Flytta
- Bygga saker
- Skriva
- Lyssna på musik

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
- Vad som helst i neonfärger
- Snickarbyxor
- Pretty Woman-stövlar
- Turtleneck-tröjor
- Träningsoverallbrallor med revärer på sidorna

Fyra favoritsaker:
- Min dator (MacBook Pro)
- Min I-pod
- Min stereo (ett noga hopplock av NAD, Harman/Kardon och Dali)
- Rucklen (om de nu är en "sak")

1 kommentar: