fredag 4 januari 2008

Vän-date

Min vän Bästa M. har en teori om hur man skaffar vänner. En teori som är särskilt tillämpbar om man har passerat 30 och har flyttat mycket. Det har både Bästa M. och jag gjort. Båda sakerna. Eller snarast alla tre.

Teorin går ut på att man man måste ragga vänner som man raggar på en potentiell partner*. Man måste helt enkelt bjuda ut sitt tilltänkta vän-objekt på någon form av date.
- Yeah, you know. Ask the person on a date! Go to a movie, drink some coffe. Whatever.
- Date!???
- Yeah, date!
- Men...jag kan väl inte...
- I asked you on a date...
- Gjorde du?
- Yeah, I asked you If you wanted to join med to Auktionsverket. And to do some shopping at NK.
- Jo, det förstås...
- Because I wanted you to be my friend. *Hahaha*

Well, idag ska jag och Lilla L. på vän-dejt hemma hos L. Det är lite lustigt, då jag och L. på sätt och vis har umgåtts i flera år. L. är nämligen gift med makens bästa kompis. Men vi umgås alltid med våra respektive - och numera familjer. Hur som helst: idag ska vi äta lunch och åka pulka med kidsen.


* Till saken hör att Bästa M. inte är från Sverige - och att jag tror att hon har en lite mer städad syn på raggning. Lite mer amerikansk. Man gör helt enkelt någonting kul tillsammans på en date.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hoho! Testing testing. Tydligen får jag inte kommentera här som mej själv, Suvi.

Världen enligt J. sa...

Skumt, men jag minns knappt vilka inställningar jag har på kommentarsfunktionen...

Nina sa...

Hoppas ni fick en trevlig vän-dejt :) Såna kan man behöva ibland.