måndag 18 februari 2008

Det eviga vab-andet

Innan vi fick barn var jag tämligen förundrad över folks frekventa vab-ande. Hur ofta kan ungar egentligen vara sjuka? Knappast var och var annan vecka, tänkte jag. I ärlighetens namn hade jag en hel del teorier om folks bristande arbetsmoral - och att vab-ande ofta används som en ursäkt för att stanna hemma i några dagar.

De senaste veckorna har fått mig att tänka i andra banor. Nu är jag snarast förundrad över att någon småbarnsförälder någonsin lyckas ta sig till jobbet. Är det inte barnet som fontänkräks så gör man det själv. Är det inte magsjuka så är det dunderförkylning och hög feber. Idag har Lilla L. varit en liten disktrasa, med hög feber och rinnande snor. Under förmiddagen var hon hemma med sin pappa och vid lunch hade vi vaktbyte.

1 kommentar:

Nina sa...

Visst är det så...Just nu är jag väldigt glad att vi delar så jag är hemma i veckorna när F jobbar, så jobbar jag helger när han är hemma.
Vi är nämligen inne på 3:e sjukveckan hos oss....Barnen löser av varandra. När en blir feberfri så får nästa feber....osv

Hoppas ni snart slipper sjukdomar. Det brukar gå i perioder det där...iaf hos oss.