måndag 25 februari 2008

Husporr (del 3)

Jag och Bästa M. har ett gemensamt intresse: husporr. I själva verket har vi flera gemensamma intressen, men de flesta av dem relaterar på ett eller annat sätt till bostäder. Design, inredning och estetik. Vi kan diskutera lampor i timmar. Vi kan diskutera hus och lägenheter i dagar. Igår, exempelvis, diskuterade vi det tidigare nämnda lärkträhuset i flera timmar.

Med varsin laptop och telefon satt vi 67 mil från varandra och diskuterade alla fantastiska detaljer. Den perfekta planlösningen. Det välplanerade köket. Den genomtänkta fasaden, med små fönster åt det håll det finns insyn - och gigantiska glaspartier åt det håll där ingen passerar på nära håll. Hur snygga mina och makens prylar skulle vara i just detta hus. Vi diskuterade till och med placeringen av eluttag. Ingående. Det är då man inser att det är sjukligt.

Bästa M. vrålade: köp! Ni är galna om ni inte köper! Det tål att fundera över.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Ni är verkligen som gjorda för varandra. True match! :)

maria sa...

För att elda på vill jag citera en mig mycket närstående som brukar hävda att en flytt inom samma stad inte riktigt är att räkna som en flytt.

Frida sa...

Jag tycker huset är skitsnyggt! (jag var tvungen att leta reda på det efter att du nämnde det första gången, hoppas jag inte känns som en stalker nu... ;)). Och jag känner definitivt igen mig med husporrandet - det känns lite konstigt att vi har tänkt att bo kvar i det här huset som vi köpte i somras. Det blir inte riktigt samma sak längre...