söndag 10 februari 2008

När ingenting blir som det är tänkt

Ett par mil efter Vilhelmina förvandlades helgen till någonting helt annat än en trevlig weekend med skidåkning. Tvär kurva. Blankis. Sladd. Snövall. Voltad bil. Hela familjen upp och ned. Tack och lov så hann jag (ja, det var jag som körde bilen) få ner farten rejält innan vi voltade, så det som hände var mer att vi tippade över snövallen. Alla var väl behållna. Likaväl så var bilen upp och ned.

De som kom i bilarna efter oss hjälpte oss med det mesta; fixade bärgning, kollade att vi var okej och skjutsade oss de sista milen fram til stugan. Ungefär hälften av packningen blev dock kvar i bilen, bilen som var upp och ned i en snödriva.

Dagen efter åkte maken och hämtade bilen, som visade sig vara körduglig även om bucklig. Ganska exakt inom fem minuter efter att han lämnade mig och Lilla L. i stugan så började jag kräkas. Kräkas, kräkas och kräkas. Timme ut och timme in. Det slutade med att jag fick be familjen som hyrde ut stugorna om hjälp med att ta hand om Lilla L., alltmedan jag låg halvt avsvimmad på deras toalett, tills maken kom tillbaka. Till saken hör också att vi var helt utan mobiltelefoner, då våra j***a abonnemang inte fungerar i fjällen, så maken hade inte en susning om vad som pågick i stugan.

Tja, sedan fortsatte jag att kräkas. Lilla L. fick åka pulka och bob med sin pappa. Och jag kräktes lite till. Inte en meter av skidåkning blev det, vare sig för mig eller maken. Men, men, vi lever i alla fall.

10 kommentarer:

Nina sa...

Men fy vilken resa. Så skönt att allt gick bra med er vid bilrullningen.
jobbigt att bli sjuk när man är borta och vill ha roligt :(
Hoppas du mår bättre nu.

maria sa...

Så fruktansvärt ruggigt.Min totala mardröm blev er verklighet. Skönt att allt gick bra men...usch.Mår du bättre nu?

Kattis sa...

Tur att NI trots allt är hela och tillsammans!

Frida sa...

Men herregud... Fy fan! Vilken tur att det gick så bra! Fortsättningen på semestern låter ju verkligen inte rolig den heller. Stackare! Men ja, ni lever iaf!

Elin sa...

Nä, men fy! Skönt att allt gick bra med er och att bilen åtminstone gick att köra. Extra otur att du blev magsjuk igen, stackare. Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Hoppas du mår bättre nu!

Ponder sa...

Nej men skit, vilken mardrömshelg, tycker så synd om er. Skönt att det hela slutade lyckligt, om än med en massa kräkande för dig. Är du frisk nu? *hoppas*

Unknown sa...

Du, det där var väl inte så roligt! Jag fick magknip av att läsa om det. Skönt att ni är välbehållna ändå.

Pernillas blogg sa...

Oj, tur i oturen att ni klarade er iaf... Sicket skit att du blev dålig OCKSÅ, som om det inte var nog med bilvolten :( Är du piggare nu då?

Lotta sa...

Men det där var ju bara för mycket. Stackars dig!

Sånt där kan ju få en att vilja stanna hemma för all framtid. :)

Alex sa...

usch! Både med volt och kräk.