onsdag 12 mars 2008

Teknisk härdsmälta

Efter att ha haft fyra seminarier på raken, där jag försökt att vara konstruktiv, kreativ och uppmuntrande, sprang jag till kontoret för att skriva ut ett schema och några anvisningar som jag ska dela ut imorgon bitti. Vid datorn möttes jag av budskapet om att Office hade stängts ner av okänd orsak. När jag försökte öppna det aktuella dokumentet fick jag upp fem felmeddelanden. Ingenting fungerade. Inte att återskapa dokumentet, inte att reparera det. Det hade på något plan upphört att existera för min dator. Den systemansvarige på jobbet hade givetvis gått hem. Den centrala supporten hade just stängt. Gahhhh!

2 kommentarer:

Kattis sa...

Vilken mardröm!

Själv sparar jag av just den anledningen inte på bläck och papper, trots att jag då hamnar i konflikt med mitt miljövänligare jag. Klickar på skriv ut knappen oftare än på spara...

Världen enligt J. sa...

Det är faktiskt ett riktigt bra råd!