Det är intressant med moderna tjänsteföretag. Först försöker de få en att sköta all service på egen hand, exempelvis via usla hemsidor och talsvar. Men när man vill säga upp ett abbonemang via samma opersonliga tjänster - då går det inte! Då måste man sitta i telefonkö i en evighet för att få prata med en livs levande person, som grillar en med frågor om vad man har för motiv till detta. (Hej Tre!)
Nåja. Jag förklarade för Johan i Tres kundservice att de inte ens har full täckning inne i centrala Umeå. Än mindre i stugan en och en halv mil utanför metropolen. Då blev det väldigt tyst. Sedan önskade han mig lycka till med Telia:
- Det går ju inte att komma ifrån, de har överlägset bäst täckning i Norrland. Det kanske blir bättre om några år.
2 kommentarer:
Ska man verkligen behöva motivera sott beslut?! Ofattbart!
Visst är det sjukt! Och de ger sig inte...
Skicka en kommentar