lördag 26 april 2008

Dagens retur

En konsekvens av att shoppa tillsammans med en liten fröken, som har ganska begränsat tålamod, är att jag numera köper kläder utan att prova dem. Då kläder vanligtvis är gjorda för människor av annan modell än jag själv (för vem över huvud taget är en ganska vanlig undran...) så innebär det att jag även lämnar tillbaka mina inköp. Dagens återlämning är en fin röd tunika från Nümph (ungefär samma modell som denna). Härom dagen var det Marimekko-tunikan som skickades tillbaka.

2 kommentarer:

maria sa...

zJag är inte på något sätt varken mode eller designorakel. Verkligen inte. Det ska betonas. Men jag är nästan säker på att Marimekko i likhet med Gudrun Sjöden så gott som uteslutande jobbar för kilomässigt breda socionomer/psykologer.

Världen enligt J. sa...

Jo, det är nog så. Jag såg ut som en liten liten pinne i ett stort blommigt tält. (Lilla L. är dock, trots sin späda kropp, mycket söt i sin klänning och hatt!)