torsdag 10 april 2008

Marimekko


Maken har rätt: jag tänker (nästan) bara på konsumtion. Nu har jag till och med beställt kläder från H&M! Jag som fullkomligt avskyr H&M. Senast jag försökte mig på detta var när jag var gravid och inbillade mig att det skulle vara ok att köpa mammakläder där. Det första felslutet var att det var nödvändigt med särskilda mammakläder. Jag hasade omkring i några mjuka Nansokjolar och vanliga t-shirts även i sluttampen. Det andra felslutet var att jag skulle tycka att H&M:s kläder var ok bara för att jag var gravid. Redan efter en tvätt var tröjorna sneda, vinda och noppriga. Långa trådar hängde från sömmarna. Efter ytterligare någon tvätt stuvade jag in dem längst in i garderoben, för att sedan förpassa dem ner i källaren (där de för övrigt fortfarande befinner sig i väntan på att ges bort/till Myrorna).

Vad har då fått mig att göra ett nytt försök? Marimekko förstås! En blus/tunika till mig och ett "solset" till Lilla L. Hon kommer att se bedårande ut i en liten Marimekko-hatt på stranden. Om den inte blir sned, vind och nopprig...

Inga kommentarer: