lördag 5 april 2008

Vi närmar oss sanningen

Idag var vi en sväng ute på landet, till stugan (a.k.a. de små rucklen). Isen var borta på ån och det var nästan ingen snö på tomten. På vägen hem åkte vi runt och tittade på hus. Det finns ett antal objekt som vi lite diskret (?) spanar in. Kanske dyker det upp en till salu-skylt? Jag kan inte släppa tanken på en gård. Helst en västerbottensgård. Gärna från 1700-talet.

Problemet är att jag omöjligen kan veta om jag skulle trivas på landet. Jag är ju inte direkt uppvuxen i en sådan miljö. Kanske har jag bara fastnat i en romantisk bild av breda golvtiljor, Odd Molly-koftor, Norrgavelmöbler och blekta trasmattor? När vi satt i bilen frågade maken:
- Kan det vara så att du ser en Odd Molly-kofta och funderar på var den skulle passa in?
- Hmmm. Nä.
- Eller en Norrgavelsoffa?
- Nädå!
- Är det riktigt säkert det?
- Nä...det är väl snarast husen jag vill åt. Ibland tror jag också att jag skulle få en fin frisyr. Typ charmiga flätor, kanske till och med lite lockiga. Och mönstrade stövlar...

Inga kommentarer: