fredag 16 maj 2008

Low tech

Utan bredband får jag skriva i ett worddokument och sedan klistra in på bloggen. Det känns väldigt stenålders. Men, men, i rucklen finns som sagt inget bredband.

Jag skriver text idag. Text till en artikel som jag och en av doktoranderna håller på med. Den är lite off-topic till vad jag brukar hålla på med, men nu när jag väl har kommit igång och har ro att sitta och tänka/läsa/skriva så är det riktigt kul. Det är även kul att jobba tillsammans med någon (vilket jag inte brukar göra…förutom med maken då).

2 kommentarer:

Ponder sa...

Vad härligt det låter! Jag brukar (eller brukar och brukar, jag har gjort det en gång... eller två kanske?) också sitta i stugan och skriva, och känna mig väldigt literär när jag blickar ut över den storslagna utsikten medan jag väntar på insperation. :D
Och jag måste medge att jag är väldsamt nyfiken på vad det är du sysslar med, egentligen. Kan man få vet det? (Om du inte vill skriva i någon blog kanske du kan messa mig på AFF? Och vill du inte berätta alls, är det också OK så klart. :)

Världen enligt J. sa...

Jag skickar ett meddelande via Aff. Inga problem. Det är bara studenterna jag vill hålla på halster...