måndag 19 maj 2008

Mitt bristande lokala engagemang

I ett sjukt infall av lokalt nyhetsbehov sade jag upp den stora morgontidningen, till förmån för den lokala blaskan. "Ähhh, den stora morgontidningen, den kan jag läsa på jobbet! Eller nätet!" tänkte jag optimistiskt. Efter två dagar med lokalblaskan som enda morgontidning håller jag på att ruttna. Jag kan inte engagera mig i byggplanerna av det nya badhuset. Eller kommunalrådets senaste galna idéer. Eller att en älgkalv har gått genom isen. Jag tyar icke.

2 kommentarer:

maria sa...

Byt genast, annars blir det som för mig. Man vänjer sig. Och bryr sig. Helt plötsligt. Vi körde stereo med två tidningar ett tag men det blev för mycket pappersinsamling som påminde om regnskogen.

Lotta sa...

Här läser man lokala tidningen på jobbet. Går på två minuter.

PRO hade visst bingo idag...