torsdag 19 juni 2008

Källarångest

Inspirerad av Alexandra gick jag ner i källaren och sorterade några kassar med kläder. Kläder som har varit nedpackade i flera år. Visst, jag kan ha dem. Men hur sannolikt är det att jag ska rota fram ett par kostymbrallor från 2001 och känna "åh, de här blir fina idag"? Nej, det lär ju inte ske.

Väl nere i källaren rotade jag vidare. Det finns exakt hur mycket bråte som helst. "Bra att ha saker" som vi brukar säga. Möbler som förvisso är snygga, men som inte passar in. 50-talskeramik som är en bra affär, men som jag inte orkar sälja. Mattor som inte är förenliga med en liten fröken. Lampor som var fina i något annat hus, men inte i det här. Problemet är att vi har en alldeles för stor källare. 70 kvadrat som i princip är ett gigantiskt förråd. Utöver det har vi ett garage om kanske 30 kvadrat. Och en trädgårdsbod. Alldeles för mycket bråte får plats. Om jag slängde rubbet är det nog inte mycket jag skulle sakna.

3 kommentarer:

Alex sa...

Heja heja :)

Vi har också en källare full med ouppackade flyttlådor. Lika bra att hiva dom till välgörenhet på en gång kanske ;)

Världen enligt J. sa...

Ja, oöppnade!

Anonym sa...

Oj oj 70 kvadratmeter!!! Kan du ge ca 30 till mig? Jag har typ 5 kvadratmeter och vi får inte plats. Och vår lägenhet är 86 kvadratmeter. Blir så avundsjuk på dig :). Jag rensar och rensar hela tiden, så det är faktiskt inte några onödigheter där nere. Ha det!