fredag 25 juli 2008

D M

Jag älskar biografier om musiker. Den senaste i raden som jag har läst är Depeche Mode - en biografi av Steven Malins. En riktigt bra bok, som dock förutsätter en viss musikalisk hängivenhet. Första gången jag såg Depeche live var under Black Celebration-turnéen 1986. Efter det har jag sett dem ett par gånger till. Depeche är för övrigt ett av mina åka-bil-favoritband. Allsång till till Stripped, Walking in My Shoes, Never Let Me Down eller Rush kan pigga upp vilken bilfärd som helst.

Nu till dagens mysterium: var är min Ultra-skiva? Jag vill lyssna på Barrel of a Gun, men skivan är spårlöst försvunnen. Maken säger att han är oskyldig, vilket säkert är sant. Han rotar mycket sällan bland mina skivor. Kan Lilla L. ha begravt den någonstans?

3 kommentarer:

maria sa...

Saidan i mig säger att du ska titta i handskfacket i bilen, eller i nån av rucklen. Tills vidare:

http://youtube.com/watch?v=40yeIIMbqDY

Alex sa...

Tack för tipset! Är hängiven jag med som du vet. Men vart skivan är kan jag inte bistå med

Lotta sa...

Ve och fasa! Ultra är borta!!!

Här har jag full koll på DM-samlingen. Om lillbusarna får för sig att börja flytta på saker kan de vara precis var som helst. En Saida kan verkligen behövas i det läget. :)