tisdag 26 augusti 2008

Genusgrytan

Det är kanske ett dygn för sent att kommentera det helt bisarra inlägget från Gyllenhammar och Zandén. Men saken är att jag fick någon form av mental härdsmälta när jag läste det. Jag - den ickebiologiska, sannolikt frigida, bitterfittan. Hon som tänder på jämställdhet och tar med genusdiskussionen in i sängkammaren. Nymoralisten. Tråkpottan.

Well, jag gissar att damerna i fråga vill röra om i genusgrytan - och det har de sannerligen lyckats med. Men vilka fler syften har de? Är det en innehållsdeklaration av dem själva inför nästa kulturpartaj på söder? Vill de ge igen på någon 30-årig mjukispappa som har avvisat dem, trots att de är riktiga kvinnor?

Jag väntar för övrigt på att Gyllenhammar och Zandén ska hoppa fram och säga "gick ni på det där?" med ett rått asgarv. Men det lär väl inte hända.

2 kommentarer:

maria sa...

Nyheten nådde mig med Metro i Malmö idag och så var den lunchen förstörd..

Frida sa...

Jag blev bara stum när jag läste. Och känner mig ungefär i samma stadium fortfarande.