onsdag 13 augusti 2008

Konversation om inskolning

- De är oroliga för dig på dagis!
- Va? Vem?
- Personalen.
- Va? För vadå?
- Idag frågade de om det bara är jag som kommer att hämta och lämna Lilla L.
- Ja...?
- Nej, sa jag och förklarade att jag har semster den här veckan. Och att du inte har det.
- Ja...?
- Då undrade de om du frågar hur det går i alla fall. Om du är intresserad och så.
- Va?
- Ja, om du är intresserad av inskolningen.
- Men det är väl klart...
- Jo, jag sa det också. Och att du kommer senare.
- Ehhh, ja...?

(En stund senare.)
- Tror du att de skulle ha frågat mig motsvarande, om det hade varit jag som skötte inskolningen?
- Nej, så klart inte.
- Nej...
- ...
- Nu var de väl oroliga för att den arma tösen skulle vara moderlös.
- Jo, antagligen.

5 kommentarer:

Alex sa...

Lite huvudet på spiken där. man kan ju fråga sig varför egentligen, men vi har väl inte kommit längre än så här i jämställdheten eller något...

Ponder sa...

Gu' så löjligt, men tyvärr inte ovanligt är jag rädd. Alldeles för många dagistanter som inte kommit så långt i genustänket...

Elin sa...

Lite underlig frågor måste jag säga. Vad spelar det för roll om lillas L:s pappa sköter inskolningen eller ej?!

Världen enligt J. sa...

Personalen verkar i övrigt bra - Lilla L. gillar dem skarpt. Men så kommer sådana här mystiska frågor. Vad göra? Lägga sig på golvet och hyperventilera? (Eller är jag bara en överspänd feminist, som har för lite att göra?)

Anonym sa...

Underlig fråga från personalen! Vad svarar man liksom...?

Å nej, du är verkligen inte en överspänd feminist! Känner igen mig i det där, att tänka "är det bara jag som tycker det här är konstigt?" Nej, vi är inte överspända feminister.

// Viktoria