söndag 17 augusti 2008

Konversation om jul (del 3)

Mamma: Jag tänkte att vi kunde kolla på biljetter i veckan?
Jag: Biljetter? Till vadå?
Mamma: Ja...till julen!
Jag: Julen...?
Mamma: Ja, det börjar väl bli dags nu!
Jag: Du...vi kommer nog inte att vara hemma i jul.
Mamma: Va? Ska ni inte vara hemma?
Jag: Nä...det ska vi nog inte.
Mamma: Det har du inte sagt någonting om.
Jag: Nä, vi har ju inte direkt pratat om julen. Sedan förra julen.
Mamma: Har det att göra med...förra julen?
Jag: Det har det. Inte så att vi inte kan fira jul tillsammans igen. Men inte i år.
Mamma: Nej...det är nog klokt. *dystert tonfall*
Jag: Jo...
Mamma: Ja, du har nog rätt.
Jag: Vi kan ses innan eller efter jul, byta julklappar och så. Och så att du får träffa Lilla L.
Mamma: Ja, det blir nog bra.
Jag: Ja. Det får bli en pausjul.

2 kommentarer:

maria sa...

*gör vågen* Det var riktigt rakryggat och snyggt hanterat.

Världen enligt J. sa...

Rakryggat vet jag inte. Jag hade en väldigt mild och undfallande röst. Typ bli inte arg nu...