torsdag 7 augusti 2008

Konversation om jul

- Vad vill du ha i julklapp i år då?
- Va? Varför frågar du det? Det är augusti!
- Hmm, jag tänkte bara anpassa mig till dina familjetraditioner. Ni pratar ju om julklappar mitt i sommaren.
- Öhh, ja?
- Så vad vill du ha i julklapp då?
- Inte vet jag! Det intressanta är väl var vi ska fira jul?
- Jaså?
- Ja...var och hur som helst, men inte som förra julen. Det pallar jag inte.
- En pausjul?
- Ja, en pausjul.
- ...
- ...
- ...
- Äh, vi kan väl ta vilken jäkla charter som helst. Sätta oss på en strand och dricka Pina Colada.
- Pina Colada?
- Ja, jag har faktiskt aldrig druckit Pina Colada i hela mitt liv!
- Du pratar mycket om Pina Colada för att aldrig ha druckit någon.
- Jo. Men jag har aldrig varit på en charter heller.

6 kommentarer:

Ponder sa...

Charter och Pina Colada låter alldeles ypperligt tycker jag.

Världen enligt J. sa...

Ja, visst gör det? Inga jobbiga släktingar, bara den lilla familjen och en strand. Typ.

Alex sa...

Jag hänger på! Har druckit många Pina Colada i mina dar, så jag kan guida er...eller något...

Anonym sa...

Själva konceptet piña colada är svårslaget och jag tycker det låter ypperligt att planera in en kokosnötvit jul!

Världen enligt J. sa...

Ja, jag känner att det här är en av mina bättre idéer faktiskt! Jag ser framför mig hur jag ligger i skuggan, läser en god bok, sippar på en drink och Lilla L. fridfullt leker i sanden. Ingen julskinka. Ingen släkt.

Anonym sa...

*skratt* Jag har aldrig druckit det heller men jag vet precis hur du menar!