fredag 8 augusti 2008

Personal Computer I hate You (del 2)

I mitt eviga projekt att bli en bättre människa försöker jag rensa i bråten här hemma. Jag tror att jag blir en bättre, eller åtminstone mindre neurotisk, person om jag inte har så mycket bråte i skåp, lådor och den omskrivna källaren på 70kvadratmeter. Trots mina fina ambitioner kan jag konstatera att datorgudarna inte är på min sida. PC-väldet gör sig påmint. När jag skulle göra Tradera-premiär och lägga ut prylar till försäljning gjorde jag den sjuka upptäckten att det inte går att ladda upp bilder från IPhoto. Vad falls? Är det bara jag som är mobbad - eller är jag mer oteknisk än jag tror? Från makens fula PC gick det självklart utmärkt.

(Lärdomen av alla MAC-relaterade problem är inte att jag vid nästa datorköp kommer att ge vika och köpa en PC. Åh nej! För varje sjuk Microsoftrelaterad incident blir jag mer och mer övertygad om att det är MAC som ska segra.)

2 kommentarer:

J sa...

Min datorkunniga bror är lika övertygad som du, MAC skall segra. Han kan inte nog påpeka varje gång vi ses att jag MÅSTE skaffa mig en MAC. Det tar sin lilla tid men jag är på väg...

Anonym sa...

Mac segrar. Always and forever.