måndag 1 september 2008

Bokinköp

Jag motstår trenden med ett shoppingfritt liv och har just beställt en trave med nya böcker till Lilla L. Det blev:
- Ellen på stranden av Catarina Kruusval
- Bobo handlar av Yves Got
- Nämen Benny av Barbro Lindgren
- Vem är arg av Stina Wirsén
Ellen är en stor favorit just nu, likaså de enerverande Bobo-böckerna (som knappt har någon text, men uppenbarligen tilltalande bilder). Då storfolket i familjen håller på att förgås av uttråkning, då samma böcker ska läsas många gånger varje kväll, måste nya inhandlas.

3 kommentarer:

Alex sa...

Stina Wirsén rules! vi har tre av hennes böcker och jag kommer önska fler till julen. Loke gillar dom, men vi vuxna nästan mer :)

Världen enligt J. sa...

Jag önskar att jag kunde säga att det är huvudsaken vad vi vuxna tycker. Men den lilla fröken är så fruktansvärt bestämd av sig... vi får se om hon accepterar Wirsén. Jag hoppas.

maria sa...

Åh Vem-böckerna! Vi har alla. Vems byxor är sådär men alla andra är fantastiska! Familjen Poof är också en favorit, fast Ellet kanske är för stor för dem nu?