onsdag 10 september 2008

Enkät

Denna hittade jag hos Alex:

Vilken svordom använder du mest?
F*n eller h****te.

Äger du en iPod?
Ja, två.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
06.30 en vanlig vardag.

Hur många resväskor äger du?
Två. En svart kabinväska och en blå jätteväska.

Använder du flip-flops?
Nej, aldrig! Jag skulle bara få skavsår mellan tårna.

Var köper du dina matvaror ifrån?
Ica Maxi. En viss lojalitet hänger kvar från tiden som Icaanställd.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Absolut.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Sex and the City.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Med en vän, helst Bästa M.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En flådig väska, för obcent mycket pengar.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Inte vad jag kan komma på.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, fast i perioder skulle jag gärna göra det.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Byggare Bob.

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
St Etienne, kanske Depeche Mode.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Ja, men vad kan jag inte skriva. Jobbgrejer.

När var senast någon stötte på dig?
Ingen aning. Jag tror inte att jag lägger märke till sådant längre, om det ens sker.

Vad åt du till middag senast?
Oreganokyckling med ris.

Använder du huvtröjor?
Nej, det var några år sedan. Jag är ju numera en tant.

Kan du vissla?
Ja.

Vem var den senaste som ringde dig?
En kollega i Stockholm, som jag blev irriterad på.

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Jag hatar "åkattraktioner", får svindel, yrsel och allmän ångest. Jag fixar typ nyckelpigan på Gröna Lund (en barnkarusell som fanns i början av 1980-talet).

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja, visst gör folk det. Allt är inte smickrande.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
090

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, typ Disney.

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Inte särskilt. Där finns Ica Maxi, Lindex, MQ och lite annan bråte.

Hur många syskon har du? f
Två halvsyskon, en bror och en syster.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej.

Vilken film kan du alla replikerna till?
10 skäl att hata dig.

Äger du några band t-shirts?
Jag har haft enorma mängder med band t-shirts, men slängde dem i en flytt för några år sedan. Jag tror dock att jag sparade favoriten med St Etienne.

När flög du senast?
I söndags.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Två. Vi sitter sällan i köket.

Läser du för skojs skull?
Ja, minst ett par böcker i veckan.

Pratar du några andra språk?
Engelska.

Diskar du din egen disk?
Nej, men jag plockar in den i diskmaskinen.

Har du gråtit offentligt?
Ja. Favoriten är att gråta på golfbanan (tro mig: folk ser chockade ut).

Har du en stationär dator eller en laptop?
Hemma har jag en laptop, på jobbet en stationär.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Inte alltid men ofta.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej, det är inte riktigt min grej.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, var och en kan gott betala för sig i början (om det inte är uppenbart att den ena är väldigt tät och den andra väldigt fattig).

Kan du kasta macka?
Jag har åtminstone kunnat det (en av de värdefulla grejer min pappa lärde mig).

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.

Vad har du med dig in på bion?
Popcorn.

Vem var din favoritlärare och varför?
En samhällslärare och en fotolärare, båda på gymnasiet. De fick mig att inse att jag inte var en idiot och att skolan var kul (igen).

Har du dejtat någon av en annan religion?
Ja, det vill säga någon som HAR en religion. Jag har det inte.

Vad har du för väder?
Nu? Ingen aning, det är kväll och becksvart ute.

Har du en blogg?
Ehh, ja? Två.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Bild och samhällskunskap.

Gillar du att flyga?
Jadå.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Klok.

När sov du senast på golvet?
I somras, när vi var hos svärföräldrarna. Jag sov på en madrass i ett båthus. Det var lugnt och skönt, jag slapp trängas med en massa folk.

Vilken är din favoritdrink?
Vodka lime. Jag dricker dock sällan drinkar numera.

Gillar du din boende-situation?
Ja, på det stora hela. Jag skulle dock kunna tänka mig att flytta till ett annat hus...

Vilken är din mammas hemstad?
Enköping.

Din pappas hemstad?
Skelefteå.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Åtta, till nöds sju.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Ja, fullbokade i alla fall.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej, ytterst sällan. Jag hamnade sällan i trubbel för någonting.

Vilken är din favoritfrukt?
Jag är inte så mycket för frukt.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, fast jag har svårt för saker som smakar fett.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Vanligtvis, ja.

Tror du på liv på andra planeter?
Nej.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Antagligen min mamma.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Vare sig det ena eller det andra.

Vad var det senaste du åt?
En näve jordnötter.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag umgås nog mest med kvinnor. Men den jag kommer allra bäst överens med är man (och min make).

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det var min mamma som valde (och hon har en ganska avancerad förklaring till namnets märkliga sammansättning).

Gillar du senap?
Ja, som ingrediens i matlagning. Inte som tillbehör, exempelvis till korv.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det som inte dräper en, stärker en.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Helst inte.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej.

Tycker du om att krama folk?
Nja, jag är inte så kramig i största allmänhet. Men de allra närmaste gillar jag att krama, så klart.

Skulle du säga att du är trendig?
I mina bättre stunder.

Äger du en digitalkamera?
Ja.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Lilla My och Mia Farrow.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja, jag avskyr att vänta på samtal.

Tycker du att du är attraktiv?
Nja, det vet jag inte.

Vad är du allergisk mot?
Det mesta med päls, som är grönt eller blommar.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Andreas (enligt min mor).

3 kommentarer:

Ponder sa...

Ha ha, jag kanske ska börja spela golf då, bara för att få se hur folk ser ut när man gråter på golfbanan.
Gråter du när det går dåligt för dig eller när det går bra för någon annan? ;)

Världen enligt J. sa...

När det går dåligt, så klart!

Och det är klart värt det...som socialt experiment.

J sa...

Du, jag snor den här av dig. Jag har nämligen lite långtråkigt just nu.