måndag 27 oktober 2008

Klubben för värdelöst vetande

Hushållets medlemmar är ganska nördiga av sig, på ganska många områden. Vi älskar att klå varandra - och andra - i fakta och färdigheter. Det spelar ingen roll om det är nobelpristagare, matlagning, kortkommandon i excel eller skådespelare i filmer. Mitt värsta område, utan konkurrens, är dock musik. Jag älskar introtävlingar - och att smälla folk på fingrarna med mer eller mindre väsentliga fakta. Låttilar, årtal, bandmedlemmar. Inte bara inom genrer som jag själv gillar...utan i de flesta. Det ger mig klara lyckokänslor. Och ja, det är rubbat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag instämmer till fullo. Jag tänker ibland att jag och min inte är vidare sympatiska.

Världen enligt J. sa...

Samma tanke har slagit mig (om mig och maken alltså) - tur att vi gillar varandra ;)