torsdag 30 oktober 2008

Synd

Både idag och i förrgår har jag konsumtionssyndat. En tröja från 10-gruppen/PO.P. och en svart stickad sjal har inhandlats. Annars har den senaste månaden gått hyfsat bra. Tre par strumpor, ett par strumpbyxor, fyra pocketböcker ("tag fyra betala för tre") och fyra cd-skivor ("5o kr rabatt och fri frakt") har det blivit. Det kanske inte kvalificerar som konsumtionsstopp för andra, men i min värld är det riktigt disciplinerat. (Men jag kanske ska kalla det för konsumtionsbroms?)

6 kommentarer:

Kattis sa...

Varför kalla det för synder? Kvalificerar det sig inte under nödvändigheter?

Världen enligt J. sa...

Jo, särskilt de fina tiogruppen-kläderna :) De gick inte att motstå!

Alex sa...

Hahaha - för m i g skulle det där kallas att jag shoppat massor! Men jag lever mer ofrivilligt ekonomiskt just nu.

Världen enligt J. sa...

Alex: I know...

maria sa...

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke :-)

Världen enligt J. sa...

Så då är det bara ett gasa på, eller...? Det skulle ju vara en enkel lösning, mer i linje med min personlighet :))