tisdag 21 oktober 2008

Tisdag - nu helt utan tankar

Jag vet faktiskt inte vad som är felet, men kring lunch kändes det som om mitt ena ögonbryn och bakhuvud var sammandraget av en grov skruv. Ungefär en centimeter i diameter. Vid fyratiden, då jag smet från ett möte med överstebossen, hade denna skruv expanderat till ett järnspett. Nu är smärtan på nivån av nära förestående spyattack.

Maken påpekade att jag har väldigt "livfulla" metaforer. Själv skulle jag vilja säga att det är exakta beskrivningar.

3 kommentarer:

maria sa...

Jo, men att alla de exakta beskrivningarna har hantverksanknytning, har du tänkt på det?

Ponder sa...

Det kallas migrän har jag hört... ;) Hur går det med medicineringen? Det mesta finns ju receptfritt nu har jag sett, t o m sumatriptanerna.
Hoppas spettet, spiken och skruven försvinner.

Alex sa...

Aj! Vet precis hur det är. Mycket väl formulerat som vanligt ;)