fredag 21 november 2008

Dilemma


Sisters of Mercy ska spela i Stockholm i mars och jag vet inte hur jag ska göra. Ska jag köpa en biljett eller inte? Ibland känns det som om det bara är jag i hushållet som är ett stort ego: jag reser bort, konsumerar och går på konserter. Jag, jag, jag. Maken stannar snällt hemma och tar hand om Lilla L.

Nu råkar Sisters of Mercy vara ett av de bästa band jag någonsin har sett live, vilket skedde i Hultsfred 1991 (det var inte på festivalen utan på en synnerligen märklig spelning i folkparken). Deras version av Jolene vid det tillfället var...perfekt. På rak arm kan jag bara dra mig till minnes en Les Rita Mitsouko-konsert som har gjort större intryck. Och första gången jag såg Siouxsie & the Banshees och de spelade Christine. Men där någon stans, på tredje plats, kommer nog Sisters of Mercy.

(Jag förstår att intresseklubbden noterar flitigt och tänker "när kommer den ultimata listan över konserter som J. har varit på?". Till och med jag själv väntar med spänning på detta ögonblick.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å herre min skapare!!!! ;-) Tack som fan att Sunkmamman länkat till dig från sin blogg.
Annars hade jag aldrig fått veta att Sisters ska spela...

De är ju så jäkla underbara! Jag måste bara gå. Tack för ditt inlägg... Å självklart, du måste ju bara gå! ;-)

beardonaut sa...

Jag skulle stanna borta om jag var du. Såg dem på Arvika...1998 måste det ha varit, och det var katastrofalt dåligt. De är verkligen över kullen och bortom den på alla sätt och vis.

Men vem vet? De kanske gör en Cure och levererar ändå...

Världen enligt J. sa...

Men hur ska jag göra nu då!? Att se ett totalt värdelöst SoM skulle rasera min världsbild, men om jag inte går och sedan för höra att de var fantastiska så kommer jag att skjuta mig i foten (eller någonting annat dramatiskt...).