söndag 14 december 2008

Fynd eller "fynd"?

Jag är inte dummare än att jag begriper att de flesta rabatter, kuponger och reor finns till för att vi som konsumenter ska inbilla oss att vi har gjort fynd - så att vi ska konsumera ännu mer, eller saker som vi aldrig ens hade tänkt att konsumera. Trots detta är det inte utan tillfredställelse som jag kan konstatera att jag igår sparade 874 riksdaler. Faktum var att det var någon form av rabatt på alla sakerna, förutom asken med choklad. Och alla julklapparna var saker som jag hade planerat att köpa (det vill säga, jag valde dem inte för att det var rabatt). Jag kände mig oerhört välplanerad och präktig när jag plockade fram diverse kuponger och kundkort.

4 kommentarer:

Disanisa sa...

Men då ÄR det ju fynd! Ju!

Alex sa...

Vem är du och vad har du gjort av J!? ;)

maria sa...

Och framförallt, om du sparade så mycket..Vågar man tänka på totalnotan?

Världen enligt J. sa...

J. är kidnappad av Präkto-J. Fortsättningen på detta drama kan bli mycket intressant...

Totalnota? Ähuuum?