söndag 7 december 2008

Husmor?

Appropå den senaste tidens diskussioner på divese bloggar, både denna och andra (som Underbara Clara och A.M.O.), om förskola/dagis/arbete/tid/husmorsideal, så försökte jag skriva någonting klokt. Om hur majoritetens val även påverkar den enskildes möjligheter, om könsroller och om liberalismens grundläggande värderingar. Men resonemanget blev bara mer och mer invecklat och inlägget förvandlades till en övning i argumentationsteknik.

Sedan kom svärföräldrarna på besök och jag markerade allt jag skrivit och tryckte på delete. Så kan det gå.

3 kommentarer:

Ponder sa...

Jag tycker ofta det är problemet när det gäller något man är hyfsat insatt i; det blir lätt lite för mycket liksom (i allafall när jag skriver). Kan kännas ganska befriande att bara trycka på delete då faktiskt, befriande på någotvis.

Ponder sa...

Glömde: Jag skulle nog behöva en lektion i det där med majortietens val, men det kan vi ta en annan gång.

Världen enligt J. sa...

Ja...och då skriver jag ändå aldrig om sådant som jag verkligen kan på denna blogg. Bara nästan. Jag lovar dock att återkomma till majoritetens val - en av mina käpphästar!