lördag 13 december 2008

Och julefriden sänker sig över stugorna? (del 2)

Det är märkligt med julklappar. Trots att jag numera har ambitionen att fixa alla i god tid innan jul, så slutar det med panikartade sistaminutenlösningar. Okej, jag vet att det är en och en halv vecka kvar till julafton, men ingenting tyder på att det kommer att vara fixat förrän i absolut sista sekund. Det känns inte ens meningsfullt att tänka på julklappar i termer av vilka som återstår, för det är nästan alla. Det enda som är inköpt är några Byggare Bob-bilar och figurer till Lilla L.

Om någon skriver en kommentarer om att det inte spelar någon roll vad man köper, att det är tanken som räknas och att man lika bra kan baka en burk med kakor - ja, då kräks jag nog. Av ångest.

Idag ska jag och Lilla L. åka ner på stan och stångas med resten av den julhetsande befolkningen. Om inte annat kan vi kanske hitta en födelsedagspresent till maken.

4 kommentarer:

maria sa...

Äsch, jag har inte börjat än, om två veckor är det ju över :-)

Ponder sa...

Jag säger bara internetshopping! Och eftersom julafton ligger på en så föredömlig dag i år har man ju ända till den 22a på sig att handla (om man är en gambler d v s, man vet ju aldrig om posten lyckas få fram det i tid...).

Ponder sa...

Varför får du ångest av att baka kakor förresten? Jag tycker det är rätt trevligt, om jag får äta upp dom själv.

Världen enligt J. sa...

Hmm, gott om tid? Nåja, nu är de flesta sakerna bärgade.

Jag får inte ångest av kakbak i största allmänhet, bara när det är i form av självgott präktigt ge bort-pyssel :D