tisdag 16 december 2008

Tid

Ibland begriper jag mig inte på de tidskrifter och publiceringskanaler som jag har att göra med. En artikel som jag och maken skrev för ungefär hundra år sedan, kommer att publiceras ett drygt år efter att den har blivit accepterad av den berörda tidskriften. September 2009. Ett encyklopedikapitel som jag skickade in till två redaktörer för ett år sedan (jag hade blivit ombedd att skriva texten) ska språkgranskas till slutet av januari. Kanske kommer boken ut under nästa år. Mer realistiskt är nog 2010.

Idag sitter jag och gör i ordning en artikel som jag och en av doktoranderna på jobbet har skrivit. Vi skulle ha fått feed-back från en redaktör under hösten, vilket vi inte har fått. Vi har ingen aning om vad som har hänt. Personen i fråga svarar inte på e-mail. Nu skiter vi i det och skickar in artikeln till en annan tidksrift. Med lite tur kan vi få ett första utlåtande om ett halvår. Med ännu mera tur kan den kanske publiceras under slutet av nästa år.

Gahhh.

Inga kommentarer: