tisdag 13 januari 2009

Att passa på

Det är bäst att passa på att äta, innan kräkandet bryter lös. Idag blev det en kombination av två Jamie Oliverrecept:

- Ta ett paket med vit fisk (typ torsk eller hoki), dela upp det i lagom stora bitar och lägg det i en långpanna
- Strö över rejält med halverade körsbärstomater, räkor, skivade avokado och mozarella
- Salta och peppra
- Häll över grädde
- In i ugnen i 15-20 minuter
- Strö över en rejäl näve med färsk basilika
- Klart att serveras med potatis eller ris

5 kommentarer:

Lotta sa...

Så lämpligt att lägga in ett recept efter allt kräkande i denna blogg. ;)

Det där ska jag testa. Smidigt och lät dessutom gott. :)

S sa...

Wow! Det ska jag fixa nån kväll. Men hur kan du ens tänka på mat undrar jag? Bra gjort!

Ponder sa...

Här kör vi på temat "Lättspytt" just nu, dvs inga kulinariska höjdpunkter precis. Det där såg väldigt gott ut - ska testa när vi är färdigspydda!

Josefine sa...

hahaha... (nervöst skratt) recept i samma mening som spya. ändå blev jag lite sugen på den där maten faktiskt! hoppas du klarar dig från sjukan. jag gjorde det här hemma. så det är ju möjligt.

Världen enligt J. sa...

Ja, visst är det modigt att tala om mat och spyor i samma andetag? Tack och lov är detta inte en matblogg, utan en gnällblogg...