söndag 11 januari 2009

EFIT

Så här såg gårdagen ut. Ett foto i timmen.


Åtminstone vissa i hushållet är morgonpigga. Ibland.


Jag sitter fortfarande i morgonrock, dricker kaffe och läser DN.


Disk, nästan lika oändligt som tvätt.


Lilla L. tittar förundrat på vårt spartanska vardagsrum. Maken har börjat ta ner det gamla spännpapptaket.


Lilla L. och jag försöker roa oss utomhus. Det går sådär.


Plan: att läsa en god bok. Verklighet: att hänga tvätt.


En lugn stund i köket, medan Lilla L. sover middag och maken rycker spikar ur vardagsrumstaket.


Inköpslista och världens bästa vardagskokbok.


En kasse med mat är uppackad, ytterligare en återstår.


Det här ska bli en chilimajonäs.


Tvättstugan. Sedan orkade jag inte ta några fler bilder...

9 kommentarer:

Alex sa...

Vad roligt! Blev glatt överraskad att du gjort en EFIT :) Tack för titten.

Världen enligt J. sa...

Jag tror att jag är understimulerad, hur konstigt det än kan låta.

Anonym sa...

Ja va roligt! Så söt hon är lilla L! Men du är så hemlig och därför blir man ju SÅ nyfiken på hur du ser ut!

Ponder sa...

Nya dammsugarpåsar minsann, bara en sån sak! ;)
Håller med dig om att Happy Days är en bra kokbok, och de andra om att lilla L är en riktigt sötnos!

Ponder sa...

Glömde: Kul med en EFIT, det var länge sen jag gjorde en... kanske ska försöka när kräkandet är över. Har du fotat med din mobil? *fortfarande på jakt*

Världen enligt J. sa...

Sofia: förr eller senare ska jag nog kunna ordna detta! Du råkar inte ha facebook...?

Ponder: visst var det duktigt att både komma ihåg att köpa dammsugarpåsar OCH att köpa rätt modell?

Några av bilderna är tagna med mobilen, några med makens kamera.

Anonym sa...

Ha ha vad roligt att se - gillar speciellt "läsa DN-fotot"!

Lotta sa...

Äsch, det gjorde inget att du inte fortsatte ta bilder. Det hade säkert bara blivit torr tvätt, blöt tvätt, vikt tvätt osv. :D

Kul med EFIT!

Världen enligt J. sa...

Kicki: visst avslöjar bilden hur länge jag läser DN på helgerna?

Lotta: du har helt rätt! Tvätt, tvätt och mer tvätt. Sortera, tvätta, vika, bära, sortera.