fredag 9 januari 2009

Karaktär

Idag visade jag prov på god karaktär. Jag var in i den lokala favoritaffären som hade 5o procent rea på allt. Den fin-fina klänningen från Bruuns Bazaar hängde på en galge, i min storlek, likaså fina koftor. Men jag provade ingenting - och köpte inte en pryl. Frågan är vad jag över huvud taget skulle dit att göra. Plåga mig själv?

På PO.P. köpte vi två par tights til Lilla fröken. Maken höll upp ett par jeans och sade:
- De här var ju fina. Men hon har ju redan jeans...som hon inte vill ha på sig.
- Nä, just det, då behöver hon knappast har fler.

5 kommentarer:

Alex sa...

Vi har slutat köpa jeans från PO.P till Sockertoppen. De på HM är billigare och av lika god kvalite! Ett tips bara! Och den där oma tt de inte vill ha på sig jeans, så var Sockertoppen också. Sedan blev han "stor" och då ville han plötsligt ha jeans varje dag.

Världen enligt J. sa...

Helst skulle fröken gå omkring naken - varje dag!

H&M-jeansen är utmärkta, inte minst för smala barn. Lilla L. kan se ut som en riktig rocker!

Lotta sa...

Jisses! Jag tror minsann du är sjuk. :)

50% hade varit svårt att motstå. Jag är djupt imponerad!!!

Anonym sa...

Hade aldrig kunnat motstå den där 50%-rean om jag redan hade spanat in en klänning till fullpris som jag velat ha. Vet inte om det är friskt att vara som du ;).

Världen enligt J. sa...

*Hahaha* Det är tveksamt om det är friskt, men jag tänker testa och se vad som händer. Just nu sitter jag och flåsar över en Bric a Brac klänning med typ 70 procents rabatt på nätet. Självplågeri? Japp.

Det värsta som kan hända är att projektet får ett snabbt avslut.